Siparişimdeki ürünü / ürünleri iade etmek istiyorum. Ne yapmalıyım?

Temel kural olarak aldığınız ürünü teslimat tarihinden itibaren 7 iş günü içerisinde sözleşme koşulları kapsamında www.nehir.com.tr 'nin düzenlemiş olduğu faturanız ve iade sebebinizi içeren bir not eki ile iade edebilirsiniz. 

* İADE ÜRÜNLERİNİZİ MUTLAKA İADE SEBEBİNİZİ BİLDİREN BİR NOT EKİ VE FATURANIN ASLI İLE BİRLİKTE GÖNDERİNİZ. 

* İade etmek istediğiniz ürününüzü tarafımıza göndermeden önce aşağıda belirttiğimiz linkten iade talebi yapmanızı rica ederiz. İade edilen ürünün gönderim bedeli ALICIYA aittir.

İade talebinizi buraya tıklayarak oluşturabilirsiniz.

** İade etmek istediğiniz ürünün faturası kurumsal ise, geri iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte göndermeniz gerekmektedir. İade faturası, kargo payı dahil edilmeden ( ürün birim fiyatı + KDV şeklinde ) kesilmelidir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.

385 SAYILI VERGİ USUL KANUNU GENEL TEBLİĞİ UYARINCA YENİ UYGULAMA! Eğer vergi mükellefi değilseniz, almış olduğunuz ürünü iade ederken elinizde bulunan firmamıza ait faturada ilgili iade bölümündeki bilgileri eksiksiz olarak doldurduktan sonra imzalayarak ürün ile birlikte bize geri göndermeniz gerekmektedir. Aksi takdirde iade işleminiz tamamlanmayacaktır.

Genel iade şartları aşağıdaki gibidir; 
- İadeler mutlak surette orijinal kutu veya ambalajı ile birlikte yapılmalıdır.
- Orijinal kutusu/ambalajı bozulmuş (örnek:orijinal kutu üzerine kargo etiketi yapıştırılmış ve kargo koli bandı ile bantlanmış ürünler kabul edilmez) tekrar satılabilirlik özelliğini kaybetmiş, başka bir müşteri tarafından satın alınamayacak durumda olan ürünlerin iadesi kabul edilemez.
- İade etmek istediğiniz ürün ile birlikte orijinal fatura (sizdeki bütün kopyaları) göndermeniz gerekmektedir. 
- İade etmek istediğiniz ürün / ürünler ayıplı ise ürünü kargo görevlisi yanında kontrol ederek tutanak tutturmanız ve teslim almamanız gerekmektedir. Bu takdirde kargo ücreti firmamız tarafından karşılanmaktadır. Diğer durumlarda ise kargo ücreti ALICIYA aittir.

 

Sattığınız ürünlerin garantisi var mı ?
www.nehir.com.tr'de satılan tüm ürünler ithalatçı veya imalatçı firma garantisi altındadır. Tamir veya değişim işlemleri garanti veren firma tarafından yapılmaktadır. Arızalı ürününüzü faturası veya garanti belgesi ile birlikte, garanti belgesinden ya da kullanım kılavuzundan bulacağınız size en yakın yetkili servisi arayarak, garanti kapsamında tamir veya değişim yaptırabilirsiniz.

 

Siparişimdeki ürün bozuldu ne yapmalıyım?
Sattığımız tüm ürünler ithalatçı veya imalatçı firma garantisi altında olup tamir veya değişim işlemleri garanti veren firma ve yetkili servisleri tarafından yapılmaktadır. 

Arızalı ürününüzü faturası ve/veya garanti belgesi ile birlikte, size en yakın yetkili servise başvurmak sureti ile garanti kapsamında tamir veya değişim yaptırabilirsiniz. Yetkili servis bilgisine ürün garanti belgesinden ve kullanım kılavuzundan faydalanabilirsiniz. Arızalı ürünlerinizi doğrudan ithalatçı veya imalatçı firmaya göndermeniz daha hızlı sonuç almanızı sağlayacaktır.

 

Yeni aldığım ürün arızalı çıktı, ne yapmalıyım?
Ambajından arızalı çıkan yeni aldığınız ürünler “arızalı yeni ürünler” sınıfına girer. Yetkili servis ağı bulunmayan ürünleri "değişim işlemleri için", orijinal ambalajında ve bütün aksesuarları ile birlikte, “aldığınız gibi olması“ kaydı ile doğrudan www.nehir.com.tr’ye göndermeniz gerekir. Orijinal ambalajında etiket, bant, yazı vb. olmamalıdır (DİKKAT!) Değişim talep edilen yeni arızalı ürünlerin mutlaka BÜTÜN AKSESUARLARI VE EKSİKSİZ AMBALAJLARI İLE GÖNDERİLMESİ GEREKLİDİR. Aksi takdirde değişim veya iade yapılamaz.

www.nehir.com.tr'ye GÖNDERECEĞİNİZ ARIZALI ÜRÜNLERİNİZİ MUTLAKA, aşağıda belirttiğimiz linkten iade talebi oluşturarak göndermeniz gerekmektedir.

Sitemiz üzerinden yapacağınız kayıt formu arıza-iade deparmanımıza ulaşacak ve kısa sürede kontrolleri yapılarak size bilgi mail gönderilecektir. Gönderim işleminizin kabul edilmesi durumunda size kargo gönderi numarası tarafımızdan bildirilecektir. Bu numara ile ürünü Aras Kargo ile karşı ödemeli olarak tarafımıza gönderebilirsiniz. Bildirim gönderi numarası olmayan ürünler kargo firması tarafından alınmayacaktır. Bu sebeple mutlaka belirtilen linkten bildirim kaydı yapmanızı rica ederiz.

Bildirim formuna buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Ambalajından arızalı çıkan yeni ürünleriniz için 3 alternatif söz konusudur; onarım, değişim veya iade. Dolayısı ile mutlaka isteğinizi ifade eden bir not ile birlikte ürünü göndermeniz gerekmektedir.

Tarafımıza ulaşan ürünler işlemin süresi, değişim ise ithalatçı veya imalatçı fimanın stoklarına bağlı olarak, iade ise ithalatçı veya imalatçı firmanın vereceği rapora bağlı olarak, onarım ise yine ithalatçı veya imalatçı firmanın onarım süresine bağlı olarak değişmektedir. www.nehir.com.tr sizi mağdur etmemek için ithalatçı veya imalatçı firma ile gerekli iletişimi kurar ve en kısa sürede işleminizi sonuçlandırmaya çalışır.

Müşteri ürünü teslim almasından itibaren 7 gün içinde ürünü iade edebilir. Bu geri iadenin sebebi ürünün teknik arızası ya da defosu ise www.nehir.com.tr ürünün ücreti ve kargo bedeli ile -eğer varsa- kapıda nakit ödeme komisyonu bedeli toplamı kadar başka ürün ile değişimi ya da ücret iadesi yapacaktır. Eğer iade sebebi "beğenmeme" ise ücret iadesi ya da başka ürün ile değişim tutarı yalnızca o beğenilmeyen ürünün tutarı kadar olacak olup kargo ve kapıda nakit ödeme komisyonu gibi ürün bedeli harici ödemeleri karşılamayacaktır. Ürün iadesi yapılırken geri gönderime ait kargo bedeli müşteriye aittir.

Müşterilerimiz siparişlerini teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde siparişinde www.nehir.com.tr’den kaynaklanan herhangi bir sorun sebebiyle ürünlerinin paketi açılmamış ve ürünlere hiçbir zarar gelmemiş olması koşulu ile www.nehir.com.tr’ye iade edebilir. Bu durumlarda kargo masrafı ancak müşterilerimiz kendisine siparişi gönderilen kargo firması aracılığı ile ürünü geri gönderirse www.nehir.com.tr tarafından karşılanır; aksi takdirde bu ücret müşterilerimize aittir. Bu iade sırasında oluşan ekstra masraflardan müşteriler sorumlu olup bu tutar iade edilecek ücretten kesilecektir. Bu iadelerde müşterilerimize ödemiş oldukları ücretler yukarı belirtildiği gibi iade edilecektir.

Müşterilerimiz satın almış ve teslim almış oldukları siparişlerindeki ürünleri, orijinal ambalajında, ambalajı açılmamış, tahrip edilmemiş, bozulmamış ve kullanılmamış halde, teslim tarihinden itibaren yedi günlük süre içerisinde, teslim alınan şekli ile iade edebilir. İadeler mutlak surette orijinal kutu veya ambalajı ile birlikte müşterilerin kendisine gönderilen fatura eşliğinde kabul edilir. Aksi halde iade edilmek istenen ürün www.nehir.com.tr tarafından iade alınmayacak ve müşterilerimize ürünün para olarak tutarı da iade edilmeyecektir.

Orijinal kutusu ya da ambalajı ezilmiş, yırtılmış, bozulmuş, zarar görmüş, kirlenmiş, koli bandı yapıştırılmış, kargo etiketi veya kargo bandı yapıştırılmış, tekrar satılabilirlik özelliğini kaybetmiş, başka bir müşteri tarafından satın alınamayacak durumda olan ürünler www.nehir.com.tr tarafından kesinlikle geri kabul edilmez, ilgili ücreti geri ödenmez.

Müşterilerimiz iade etmek istedikleri ürünün sipariş numarası ve iade sebebini belirten bir e-maili info@nehir.com.tr adresine göndermelidir. www.nehir.com.tr bu aşamadan sonra müşterilerine geri dönüp ürünün nereye ve nasıl iade edileceğini bildirecektir. Müşterilerimiz bundan sonra iade edilecek ürünü faturası ile birlikte daha önce belirtilen şartları sağlayarak bize ulaştırmalıdır. Bu durumlarda kargo ücreti müşteriye aittir. Bu iade sırasında oluşan ekstra masraflardan müşteriler sorumlu olup bu tutar iade edilecek ücretten kesilecektir.

Müşterilerimizin iade ettikleri ürünler tarafımıza ulaştıktan sonra öncelikli olarak iade bölümümüz tarafından incelenir, gerekirse ürünün yetkili servisine veya tedarikçi firmaya test etmeleri için gönderilir. Eğer iadeye ilişkin tüm şartlar yukarıda açıklanan tüm hükümlere uyuyorsa iade işlemi başlatılır ve ilgili ücret müşterimize önceden belirtilen şekillerde geri ödenir. Bu işlemin süresi en geç on gündür. Bankadan veya üçüncü şahıslardan kaynaklanan durumlardan ötürü ilgili sürenin gecikmesi durumunda www.nehir.com.tr bu gecikmeden sorumlu tutulamaz.

Satılan ürünün hatalı olması veya kargo firması ile ilgili siparişin taşınması sırasında paketin zarar görmesi ve sonucunda bu zararın tespit edilerek ürünün alıcı tarafından teslim alınmaması durumunda, kargo ücreti tarafımızdan karşılanacaktır. Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise bu durum, tutanağın müşterimizde kalan kopyası ile birlikte en kısa zamanda www.nehir.com.tr’ye bildirilmelidir. En kısa sürede, ek bir ücret talep edilmeden, www.nehir.com.tr tarafından yeni ve sağlıklı bir teslimatın gerçekleşmesi sağlanacaktır.

Müşterilerimiz satın aldıkları ürünün, hatalı ya da ayıplı çıkması durumunda ücretin iadesini talep etmek yerine aynı üründen yenisini talep edebilir. Müşterilerimiz bu durumu info@nehir.com.tr adresine e-mail atarak bu taleplerini açıkça ifade etmelidirler. Müşterilerimizin bu talebinin karşılanması için ürünün www.nehir.com.tr stoklarında bulunması gerektiğinden, www.nehir.com.tr ürünü yenisi ile değiştirmek yerine ürünün ücretini iade etme hakkına sahiptir. Sezonluk ürünler, niteliği itibariyle iade edilemeyecek ürünler, tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçen ürünler iade edilemez. Kitap, DVD, VCD, CD, kasetler ve her türlü kozmetik ürünlerin, sarf malzemelerin iade edilebilmesi, ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış ve ürünün kullanılmamış olması şartına bağlıdır. Diğer tüm soru görüş ve önerileriniz için destek@nehir.com.tr mail adresimizden bizlere ulaşabilirsiniz.